Superbextra

Berita, Pendidikan, Hiburan, Artikel

Imej Dan Wajah Terbaharu Kenderaan Rasmi JPJ




Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) hari ini melancarkan imej dan wajah baru kenderaan rasminya bertempat di Kementerian Pengangkutan di Putrajaya. Kenderaan dengan jalur berwarna biru pekat dan putih menggunakan model MPV terbaru Toyota Fortuner 2014.
Pelancaran dilakukan oleh Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Dr. Liow Tiong Lai. Kenderaan rasmi JPJ sebelum ini berwarna biru pekat dengan jalur berwarna oren dan kuning di setiap sisi kenderaan MPV.
Namun, perkongsian gambar wajah baru kenderaan JPJ itu yang dimuat naik ke laman Facebook JPJ mendapat reaksi negatif dari sesetengah pengguna Facebook. Ada yang memberi pandangan kononnya kenderaan saja yang baru namun imej pegawai JPJ yang kerap dikaitkan sebagai bergelumang dengan korupsi tetap tidak dapat dikikis. Namun, banyak juga pihak yang memberikan maklum balas yang positif atas perubahan berkenaan.

Dengan perubahan kereta yang lebih sporty diharapkan pihak JPJ dapat mengurangkan gambaran negatif orang ramai dan mempertingkatkan prestasi kerja sekaligus membuang perspektif masyarakat yang memandang serong terhadap penjawat awam yang sering dikaitkan dengan amalan rasuah.





0 Komen Anda "Imej Dan Wajah Terbaharu Kenderaan Rasmi JPJ"

ping blog
 
Copyright © 2014 Superbextra - All Rights Reserved
Template By Catatan Info